שירותי רישום נדל"ן | רישום בטאבו

 

חשוב לדעת כי כל עסקת נדל"ן אינה תקפה באם היא נעשתה בעל פה אלא רק בכתב. נכון להיום ישנן חברות מקצועיות המספקות שירותי רישום נדל"ן.

מאמר זה יעזור לכם להבין את כל הנקודות החשובות אודות שירותי רישום בטאבו וכן להיות מודעים לעובדה כי יש סוגים שונים נוספים של רישומים, כמו רישום צו בית משותף ורישום תכנית פרצלציה.

 

שירותי רישום זכויות בטאבו - למה צריכים את זה?

כל עסקת נדל"ן מסתיימת ברישום העסקה בטאבו. כאן נדרש מהלקוח להמציא תיק רישום אשר יכלול מסמכים שונים כגון: מסמך שטר רישום של הנכס אשר נקנה או נמכר, הסכם רכישה בין הלקוח לבין בעל הנכס, מסמך משכנתא ואישורים שונים נוספים כגון: אישור תשלום מיסים על אותו מקרקעין אשר נרכש, אישור מהעירייה על תשלום הארנונה ואישור על פטור מהיטל השבחה (דבר אשר מספקת הועדה המקומית). תיק רישום זה צריך להישלח ללשכת הרישום באותו אזור בו נקנה הנכס בליווי טופס בקשה.

 

סוגים שונים של רישומים 

חשוב לדעת כי לא כל הרישומים בטאבו זהים וקיימים רישומים והערות רישום שונות:

 

בעלים- רישום מסוג 'בעלות' מצביע על כך שרק אותם אנשים אשר רשומים בטאבו הם הבעלים של הבית.

 

רישום שכירות- כאן מדובר על אנשים אשר יכולים להשתמש באותו נכס לפרק זמן מסוים בהתאם לרשום בחוזה שנחתם בין הבעלים לשוכרים.

 

חכירה- שירותי רישום נדל"ן של נכס לחכירה או קרקע מנהל נעשה בדרך כלל על ידי מנהל מקרקעי ישראל לתקופה של 49 שנה. אם מדובר על'חכירה לדורות' מדובר על חכירה של 25 שנים. יש גם חכירה רגילה אשר אומרת כי תקופת השכירות היא חמש שנים לפחות.

 

רישום משכנתא- אם מעוניינים לקנות נכס ומופיעה הערה של משכנתא ברישום של הנכס, חשוב לקחת בחשבון כי מדובר על נדל"ן משועבד, דבר אשר ימנע להעביר את הזכויות על הנכס עד אשר החוב ישולם או שמא הוא יועבר באישור לאותו אדם המעוניין לקנות את הנכס.

לסיכום, ישנן חברות אשר מספקות שירותים בתחום רישום נדלן של בית משותף, זכויות בטאבו ורישום של תוכניות שונות. בחברות אלו עובדים מומחים אשר יבטיח לכם כי הרישום יעשה כהלכה ובצורה המקצועית ביותר.

החברה המובילה במתן שרותים בתחום המקרקעין.

מדידות וסקרים, הכנת תשריטים דיגיטלים, רישום בטאבו, הקמת ספר נכסים, היתרי בנייה ועוד